Harmonogram czasowy | Porady psychologiczne - sposoby na lepszą pamięć

Skorelowanie ważnych zadań do wykonania z zegarem wewnętrznym umożliwi ci zapamiętanie nawet długiej listy obowiązków. Zrób listę co najmniej sześciu zadań, które masz wykonać jutro. Może to być cokolwiek, od „pójścia do pracy” do „pójścia na lunch” lub „koszenia trawnika”. Sprawdź, czy te czynności możesz rzeczywiście wykonać. Zapisz każdą z nich na kartce i umieść pod jutrzejszą datą. Potem określ czas wykonywania każdej z nich, radzi doktor Snowdon Parlette.

Zostaw kartkę w domu i później, w pracy, sprawdzaj w myślach wykonanie każdej z zapisanych czynności. „Staraj się zapamiętać dokładnie czas, który przeznaczyłeś na wykonywanie zadań”, przypomina doktor Parlet- te. „Nieważne, czy będzie on zgodny z rzeczywistością, ważne, czy go zapamiętałeś”.

Zapisz zapamiętany czas wykonywania czynności na nowej kartce i pod koniec dnia porównaj z tym, który zapisałeś poprzedniego dnia. „Codziennie staraj się dopisywać nowe czynności do listy i kontynuuj to ćwiczenie co najmniej przez kilka tygodni”, mówi doktor Parlette. „Co prawda jest to proste ćwiczenie, ale zdziwisz się, jak bardzo poprawi ci twoją pamięć”. Doktor nauk humanistycznych Snowdon Parlette jest psychologiem pracującym w Nowym Jorku i autorem książki The Brain Workout Book.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>