Jeśli chcesz rozjaśnić myśli - zapal światło | Porady psychologiczne - sposoby na lepszą pamięć

Kiedy czujesz się ospały w pochmurne dni, spróbuj używać „skrzynki świetlnej” dla rozjaśnienia umysłu. Czy kiedykolwiek patrzyłeś ze smutkiem przez okno w zimny zimowy dzień, myśląc: „Gdyby było słonecznie, byłbym pełen energii i pomysłów”? Prawdopodobnie cierpisz na sezonową chorobę afektywną (SAD), polegającą na zaburzeniu związanym z brakiem światła.

Ludzie chorzy na SAD mają trudności z formułowaniem myśli, mówi doktor Maria Simonson. Inne objawy tej choroby to zmęczenie, smutek, bóle głowy i zwiększony apetyt na słodycze. Cierpiącymi na SAD są bezrobotni lub pracujący biorący zwolnienia lekarskie częściej niż ludzie zdrowi, co oznacza, że poświęcają jeszcze mniej czasu na stymulację umysłu, który i tak jest już pogrążony w depresji.

Nawet, jeżeli nie cierpisz na rozwinięty w pełni SAD (potwierdzony przez lekarza), w czasie zimowych miesięcy możesz odczuwać przygnębienie z powodu braku światła. A twój nastrój może wpływać na sprawność myślenia.

Na szczęście, twoja energia, pamięć i kreatywność mają szansę powrotu, gdy zastosujesz fitoterapię (leczenie światłem), która została opracowana specjalnie dla ludzi cierpiących na SAD. W badaniach przeprowadzonych w In- stitute of Clinical Neuroscience w szpitalu St. Gorana w Sztokholmie ponad połowa spośród 68 ochotników (mężczyzn i kobiet) chorych na SAD odczuła znaczącą poprawę po zastosowaniu terapii polegającej na spędzaniu 2 godzin dziennie w pokoju o jasnym, imitującym światło słoneczne oświetleniu.

Możesz odczuć pewną poprawę, spędzając każdego ranka pół godziny przed „skrzynką świetlną”, mówi doktor Simonson. „Skrzynki świetlne” są specjalnie zaprojektowanymi urządzeniami, które emitują znacznie szersze spektrum światła niż zwykłe lampy. Kosztują 250-550 dolarów. Można je zamówić w katalogach dotyczących zdrowego trybu życia lub przez Internet od firm zajmujących się foto- terapią, dodaje doktor Simonson.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>