Obniżanie wysokiego ciśnienia krwi « Porady psychologiczne - sposoby na lepszą pamięć

Wysokie ciśnienie krwi jest nie tylko szkodliwe dla serca, ale takie niekorzystnie wpływa na mózg. Na szczęście, zdrowa dieta pomaga utrzymać równowagę ciśnienia krwi. Możesz przeciwdziałać zmianom w komórkach mózgowych, które upośledzają pamięć i zdolność do przetwarzania informacji, jeżeli będziesz kontrolować ciśnienie krwi. Wysokie ciśnienie, szczególnie po 40. lub 50. roku życia, prowadzi do przyspieszonej utraty komórek mózgowych, informuje doktor medycyny Charles DeCarli.

Badając 392 osoby doktor DeCarli stwierdził, że uczestnicy z najniższym ciśnieniem (średnio 114/74) uzyskiwali najlepsze wyniki testów badających pamięć i funkcje poznawcze. Utrzymywanie ciśnienia krwi poniżej 140/90 pomoże chronić twój mózg, mówi doktor DeCarli.

Jak osiągnąć ten poziom ciśnienia krwi? W badaniach z udziałem 459 mężczyzn i kobiet stwierdzono, że nisko- tłuszczowa dieta bogata w owoce, warzywa i produkty mleczne wpływała na kontrolę ciśnienia krwi równie skutecznie jak lekarstwo, prowadząc do obniżenia ciśnienia skurczowego (pierwsza wartość) o 11 punktów i ciśnienia rozkurczowego (druga wartość) o 6 punktów.

Uczestnicy spożywali codziennie 7 lub 8 porcji ziaren zbóż, 4 lub 5 porcji warzyw, 4 lub 5 porcji owoców, 2 lub 3 porcje niskotłuszczowych lub beztłuszczowych produktów mlecznych i 2 lub mniej porcji mięsa, drobiu lub ryb. Jedli też tygodniowo 4 lub 5 porcji orzechów, nasion lub warzyw strączkowych. Doktor medycyny Charles DeCarli jest dyrektorem Alzheimer’s Disease Center University of Kansas w Kansas City.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>