Wyjedź z miasta i stań się mądrzejszy « Porady psychologiczne - sposoby na lepszą pamięć

Podróżowanie angażuje wszystkie zmysły w procesie zdobywania wiedzy o innych kulturach i miejscach, a świat staje się wówczas multimedialną salą lekcyjną. Eksperci w dziedzinie badania pamięci twierdzą, że im więcej zmysłów angażuje się w proces uczenia się, tym bardziej prawdopodobne jest przyswojenie informacji. Podróżowanie umożliwia doświadczanie i uczenie się za pośrednictwem wszystkich pięciu zmysłów jednocześnie.

Neurolodzy twierdzą, że stały dopływ nowych informacji – jak to ma miejsce w przypadku podróżowania – stymuluje powstawanie nowych połączeń dendrytów, zwiększając tym samym komunikowanie się komórek mózgu.

Kiedy pływasz po Grand Canal w Wenecji czy słuchasz irlandzkiej ballady w pubie w Dublinie, twoje zróżnicowane wrażenia zmysłowe pomagają gromadzić informacje o kulturze, sztuce, języku i historii danego kraju. Innymi słowy, czynnie zdobywasz nowe informacje, angażując wszystkie zmysły w procesie uczenia się.

„Celem podróży jest nie tylko zobaczyć kraje i budynki, lecz i jednoczesne uczenie się”, mówi dyrektor biura podróży Ed Reibscheid. Pomyśl o podróżach jako o lekcji, która otwiera okno na świat. Na przykład studiowanie historii Turcji jest interesujące, lecz znacznie bardziej interesujący jest spacer po targu w Istambule, słuchanie w języku tureckim zachęt do kupna estragonu i szafranu, wdychanie zapachu kawy i oliwek z beczułek, dotykanie ręcznie tkanych dywanów w drodze do słynnego Błękitnego Meczetu.

Zapach, dotyk, smak, dźwięk i obraz związane z przeżywanymi doświadczeniami pomogą ci zapamiętać wakacje, wzmocnią twoje siły psychiczne i umożliwią poszerzenie horyzontów. Ed Reibscheid jest dyrektorem do spraw organizacji i marketingu biura podróży Thomas P. Gohagan & Company w Chicago, które organizuje wycieczki szkolne i turystyczne.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>