Zdrowe potrawy z ryb

Prawdopodobnie słyszałeś opinię, że jedzenie ryb korzystnie wpływa na mózg. Naukowcy juz wiedzą, dlaczego ryby są tak wspaniałą potrawą dla niego. Zawarte w rybach kwasy tłuszczowe omega-3 zapobiegają zaczopowaniu tętnic, które prowadzi do apopleksji (czyli udaru mózgowego). Ryby mogą również osłabiać stan zapalny. Są bogate w cholinę, składnik, który jest badany w aspekcie zaangażowania w przenoszenie informacji pomiędzy komórkami mózgu, wyjaśnia doktor Arthur Winter.

Doktor Winter zaleca spożywanie kilka razy w tygodniu 85-gramowych porcji ryb – zwłaszcza łososia, sardynek, makreli, pstrąga i śledzi. Jeżeli masz wątpliwości, jak przyrządzić rybę, wypróbuj na początek ten prosty przepis.

– Łosoś z owocami mango:

– 4 płaty mięsa łososia grubości około 2,5 cm 1 łyżka stołowa oliwy z oliwek sól i pieprz do smaku

– 1/2 kubka mango z puszki (lub innych owoców)

Rozgrzej ruszt. Umyj i osusz rybę. Natrzyj jedną stronę ryby oliwką i posyp obie strony solą i pieprzem. Ułóż rybę do pie- czenia stroną natartą oliwką na patelni wyłożonej folią i piecz 5 minut. Odwróć rybę i piecz kolejne 5-6 minut, aż stanie się różowa (ale wciąż będzie wilgotna). Zdejmij patelnię z rusztu i przystrój każdy kawałek ryby sałatką z owoców.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>