Zmiana przyzwyczajeń może być bodźcem dla umysłu « Porady psychologiczne - sposoby na lepszą pamięć

Każde rutynowe działanie może wpływać otępia- jąco. W celu zachowania świeżości umysłu konieczne jest wprowadzanie niewielkich zmian. Aby wprowadzić zmiany potrzebne dla twojego umysłu, nie musisz co roku zmieniać pracy ani przeprowadzać się na drugi koniec kraju. Kilka drobnych zmian w ciągu dnia dostarczy stymulacji niezbędnej do rozjaśnienia tego światełka w twojej głowie.

„Eliminując rutynę, przestajesz polegać na zespole często używanych szlaków myślowych”, twierdzi doktor Lawrence C. Katz. Zaleca on ciągłe poszukiwanie nowych możliwości w celu zmiany monotonii dnia codziennego, np. przestawianie mebli, zmianę trasy do pracy lub zakładanie zegarka na inną rękę. Wizualna zmiana wyłączy automatyzm myślowy i pomoże znaleźć nowe połączenia w mózgu.

Zmiany te nie pomogą w natychmiastowym zapamiętaniu 50 imion ani w szybkim przypomnieniu sobie tekstu Orędzia Gettysburskiego, lecz zwiększą ogólną sprawność umysłową. „Zmiana przyzwyczajeń umożliwi zwiększenie liczby szlaków, którymi informacja może krążyć w mózgu”, uważa doktor Katz. „Będziesz mógł polegać na większej sieci połączeń nerwowych, a to zwiększy zdolności kojarzenia, kreatywność i elastyczność myślenia”.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>